reede, 12. november 2010

Järvamaa Ühistranspordi Keskuse loomise kogemustest on õppida ka täna

Kümne aasta tagune aeg oli maakonna omavalitsuste koostöös eriline. Selleks, et otstarbekamalt täita oma üleandeid, otsiti aktiivselt uusi võimalusi. Eelkõige nähti neid ühistegevuses ning mõneski valdkonnas jõuti ühisasutuste loomiseni. Novembris tähistavad 10. sünnipäeva AS Väätsa  Prügila ja Järvamaa Ühistranspordi Keskus.

1. novembril sünnipäevapidu pidanud Järvamaa Ühistranspordi Keskuse loomise mõte sündis maakonna omavalitsusjuhtidel rahulolematusest  tookordse ühistranspordi korraldusega. Bussiliiklust korraldanud erafirma tegevus ei olnud piisavalt avalik ja omavalitsused said vähe mõjutada ühistranspordi korraldamist. Saime toona hea kogemuse poliitilise lobitöö tegemisel, sest keskuse loomise võimalus oli vaja seadusesse kirjutada. Pärast seda oli vaja veenda keskuse vajalikkuses ministeeriumit. Ka see õnnestus ja tookordne Teede- ja Sideministeeriumi kantsler Margus Leivo leidis võimaluse toetada keskuse loomist rahaliselt. Keskuse areng ja tegevus on näidanud, et valisime õige tee. Nende aastate jooksul on korraldatud kolm edukat riigihanget, juurutatud on elektrooniline piletimüügi süsteem, bussidele on paigaldatud video-valvekaamerate süsteem. 1. novembril algasid Mäo reisiterminali ehitustööd jne.
Küll oleksime pidanud oma kogemust aktiivsemalt levitama, et keskused oleks loodud kõikides maakondades. Tänaseks on need olemas veel ainult Harju- ja Jõgevamaal ja kavandatavad muudatused ühistranspordi korralduses võivad viia keskuste kadumiseni. Nimelt on koostatud maakondliku ühistranspordi regioonipõhisele juhtimisele ülemineku kava ja selle elluviimisel hakkaks  meie ühistransporti korraldama Ida Regionaalne Maanteeamet. Maakonna omavalitsusjuhid tunnevad õigustatult muret, et kavandatavad ümberkorraldused võivad ära nullida senised saavutused ja sellepärast pöördus Järvamaa Omavalitsuste Liit oktoobri alguses majandus-ja kommunikatsiooniministri, regionaalministri ja Maanteeameti peadirektori poole mitte viia ellu Maakondliku ühistranspordi regioonipõhisele juhtimisele ülemineku kava ning tuginedes Ühistranspordiseaduse § 7 teha kõikidele maakondadele kohustuseks käivitada piirkondlikult toimivad riigi ja kohalike omavalitsuste osalusega ühistranspordikeskused.

Rohkekm pilte Järvamaa - Eesti Südamaa lehel Facebookis







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar