Rohkem pilte on maavalitsuse koduleheküljel ja Järvamaa - Eesti Südamaa lehel Facebookis
24. mail tänasime koos Järvamaa
Omavalitsuste Liidu juhatuse esimehe Kaido Ivaskiga maakondlike aineolümpiaadide
võitjaid, huvitegevuse tublimaid ja nende juhendajaid vastuvõtuga Paide
Vallitornis.
Kontserdil esinesid vabariiklikul
klaveriõpilaste konkursil esikoha saavutanud Türi Muusikakooli õpilane
Liisa-Maria Marrandi (õpetaja Anne
Laimets ), Paide Muusikakooli saksofoniõpilased Karl Vilpuu,
Kristofer Jürisoo, Kristo Klaus (õpetaja Arvo Stoltsen) ja vabariikliku
kvartettide konkursi võitja ansambel Unistajad (Timo Mäeots, Fred Lausvee,
Kauro Tafitšuk ja Karl Tipp).
Aitäh esinejatele!
Tervitus vastuvõtul aineolümpiaadide võitjatele 24.mail 2012
21. sajand
seab meie ette kohustuse õppida, õppida kogu elu uusi oskusi ja erialasid. Kuna
teadmised vananevad kiiremini, kui me neid omandada suudame, muutub järjest
olulisemaks oskus teadmisi hankida ja neid kasutada.
Eesti edu
võti peitub Eesti Vabariigi kodanike harituses. Kui tahame tulemuslikult
konkureerida mistahes valdkonnas, peame otsima innovaatilisi lahendusi, see
toob aga kaasa vajaduse tulevaste töötajate haridustaseme tõstmiseks ja
väärtushinnangute muutmiseks.
Õppe individualiseerimine on paljude
haridussüsteemide peamine probleem. Teadlaste hinnangul peaksime võimaldama kahele
protsendile kõige andekamatest ja kümnele protsendile andekatest õpilastest
koolis lisaõpivõimalusi. Paljugi saab koolis juba praegu andeka lapse heaks
teha – individuaalne õpe, projektid, olümpiaadid, mentorid, koostöö erinevate asutustega,
õpetuse kiirendamine-tihendamine või ühised tunnid koos vanemate klassidega
jne. Osaliselt neid võimalusi kasutatakse, kuid näiteks individuaalseid õppekavu
kohaldatakse andekate õpilaste arendamisel veel liiga vähe. Andekad vajavad
erilist kohtlemist!
Kaasaegses pedagoogikas valitseb arusaam, et iga
inimene on milleski andekas. Kõige tähtsam on andekas ära tunda. Seda saab teha
õpetaja. Aga kas meil on alati oskusi märgata ja aru saada, milles ühe või
teise lapse anded avalduvad? Selleks, et õpetaja seda suudaks, tuleb hoolitseda
tema asjatundlikkuse eest. Suuremad võimalused õpetajate täienduskoolitust
teadlikult suunata on koolijuhil.
Andekas õpilane on keskmisest
võimekam, loovam ja pühendunum. Ei piisa sellest, kus loodus on andnud lapsele
kõrged võimed – laps vajab enamat. Andekuse täielikuks avaldumiseks vajab
andekas oma pere, kooli ja kaaslaste toetust. Mida rohkem on andeka lapse
kõrval toetajaid, seda tulemuslikumalt realiseeruvad tema võimed. Heal meelel
märkame, et Tartu Ülikooli teaduskooli poolt pakutava on mitmed meie maakonna
koolid juba avastanud, kuid paljudel seisab see alles ees.
Pedagoogid
puutuvad sageli kokku küsimusega, miks anded ei realiseeru? Kas on seatud liiga
madalad või hoopis liiga kõrged eesmärgid? Või puudub andekal piisav
väljakutse, et pingutada? Andekat last, kellel puudub sisemine motivatsioon, on
raske häälestada kõrgemate eesmärkide saavutamisele. Kõige paremate tulemusteni
jõuavad kõrge sisemise motivatsiooniga inimesed.
Rahvusvahelised haridusuuringud
on näidanud, et Eesti õpilased on üldise taseme poolest maailmas kõrgel
positsioonil, kuid tipptasemel saavutusteni jõuavad vähesed. Seepärast on ka
Järva Maavalitsus viimastel aastatel jälginud tähelepanelikult meie maakonna
õpilaste osalemist aineolümpiaadidel. Oleme võrrelnud olümpiaadidest osavõttu, selle
kvaliteeti, õpilaste esinemist vabariiklikes voorudes. On selgunud valdkonnad,
milles oleme edukamad, aga on koorunud välja ka kitsaskohad. Eelkõige soovime,
et meie õpilased suudaksid tulemuslikult konkureerida oma eakaaslastega
olümpiaadide ja teiste ainealaste võistluste vabariiklikes voorudes. Tunnustame
neid ainekomisjone, kes pole läinud kergemat teed, vaid osalevad vabariiklike
küsimustega olümpiaadidel, kus on ehk raskem tunnustust pälvida, kuid
õpilastele on antud võimalus end maksimaalselt proovile panna.
Püüame ka edaspidi tunnustada
neid õpilasi, kes oma võimeid tulemuslikult realiseerivad, ning juhendajaid,
kes teevad andekate lastega sihikindlat ja pidevat tööd.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar