Mul on rõõm tervitada teid Järvamaal – Eesti Südamaal. Põhja-Eesti turismikonverentsidega on läinud nii, nagu ütleb meie kirjanik Tõnu Õnnepalu, et Südamaa on see, mis ikka avastatakse viimasena. Ääred tunduvad alati huvitavamad. Kuigi me oleme püüdnud siin Järvamaal ennast huvitavamaks teha, ei ole me suutnud võistelda tuntuse poolest teiste Eesti maakondadega. Näitas ju ka üks hiljutine uuring, et Järvamaa jätab turistid külmaks - Järvamaale jagus tänavu vaid 3% ööbimisega sisereisidest, mis jättis meie kodumaakonna teiste hulgas viimasele kohale. Kindlasti ei näita aga see konkreetne uuring seda, et Järvamaal ei ole turismipotentsiaali. Küll on täna veel nii, et näiteks populaarset Valgehobusemäe suusa-ja puhkekeskust külastavad inimesed sõidavad peale meeleolukalt veedetud päeva õhtuks koju või külastades Järvamaa kauneid paiku sõidavad ööbima kuhugi naabermaakondadest - me lihtsalt ei suuda turiste veel pikemaks ajaks köita. Selleni jõudmiseks aitab Järvamaal ainult koostöö. Sellepärast ongi mul hea meel, et tänane konverents keskendub just sellele.
Oleme Järvamaal harjunud paljudes eluvaldkondades tehtavat koostööd pidama oma maakonna heaks kaubamärgiks. Ka turismivaldkonnast võime tuua häid näiteid koostööprojektidest, millest on tänaseks nähtavama osana püsima jäänud hulgaliselt viitasid ja infotahvleid, korrastatud matkaradasid ja puhkepaiku. Samuti on ühistegevuse märgiks palju näinud ja hästi koolitatud turismiedendajad. Koostööalgatus on seni üldjuhul lähtunud maavalitsusest või omavalitsuste liidust. Edasiminekuks on vaja aga ettevõtjate omavahelist ja nende enda algatatud kootööd. Tore, et täna kuuleme ettekandeid sellise koostöö kasulikkusest, mis julgustavad loodetavast ka meie turismiettevõtjaid. koostöös uusi sihte seadma.
Ootan huviga ettekannet uuest visitestonia.com lehest. On ju internet turismiinfo allikana täna ülioluline. Järvamaa turismiinfot võib internetis leida mitmetelt veebilehtedelt. Paljude puhul peaks kahjuks ütlema, et korra ja päris ilusasti valmistehtuna on nad jäänud seisma ja ootavad pikisilmi uuendusi. Teiste hulgas vajab uuendamist kindlasti ka sihtasutuse Põhja-Eesti turism kodulehekülg. Küll ei leia me Järvamaa turismitegijaid blogimaastikult ja teistest sotsiaalmeedia võrgustikest. Peame aga silmas pidama, et nendes keskkondades tehtav reklaam tuleb kätte suhteliselt odavalt või suisa tasuta, samas nõuab aga järjepidevat tegelemist. Loodan, et täna kuuldav selleteemaline ettekanne ärgitab turismiettevõtjaid tegutsema.
Järvamaa on viimastel aastatel saanud rikkamaks mitme atraktiivse turismiobjekti võrra. Olgu selleks siis Eivere mõis, maakonna 2008. aasta atraktiivseim turismiobjekt, või seesama raekoda, milles me täna konverentsi peame. Tulekul on Paide vallitorni rajatav ajakeskus. Peame üheskoos mõtlema, kuidas neid ja teisi Järvamaa huvitavaid ja kauneid kohti ning vaatamisväärsusi teistele huvitavaks ja ligitõmbavaks teha. Seda saama aga teha heas koostöös meie partneritega, kellega oleme koondunud sihtasutusse Põhja-Eesti Turism.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar